no-img
داک لونو

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی - داک لونو


داک لونو

ادامه مطلب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی
zip
بهمن ۴, ۱۳۹۷

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی


مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها ۱۶۶
فرمت فایل docx
حجم فایل ۶۹ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۵۷

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

فروشنده فایل

کد کاربری ۴۶۷۴

کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

در ۵۷صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یادگیری خود تنظیمی

به اعتقاد روان شناسان هر رفتاری که از ما سر می زند، معلول یادگیری است. بدین معنی که یک رشته از یادگیری های ساده تر موجب یادگیری های پیچیده تر می شوند. به علاوه چون محیط زندگی افراد آدمی همواره در معرض تغییر است، انسان برای غلبه بر این دگرگونی ها ناچار از یادگیری است
(مختاری، ۱۳۸۹).

یادگیری، یک فرایند است. در هر فرایند، عوامل و متغیرهایی در حال تعامل‌اند. بر خلاف گذشته که تصور می‌شد توانایی یادگیری هر فرد، تابعی از میزان هوش و استعدادهای اوست، در چند سال اخیر این نظریه در میان روان‌شناسان قوت گرفته است که با وجود نقش تعیین‌کننده عواملِ ذاتی هوش و استعداد در یادگیری، عوامل غیرذاتی نیز در این رابطه، مهم قلمداد می‌شوند. یکی از این موارد «راهبردهای یادگیری» است که روان‌شناسی تربیتی در کشف این راهبردها، در چند سال اخیر، پیشرفت زیادی داشته است. یادگیری برای انسان و سایر موجودات زنده، اهمیت بنیادینی دارد. در عمل، تمام فعالیت‌های روزانه ما (صحبت کردن، فهمیدن، خواندن، ارتباط اجتماعی و…) وابسته به دریافت و ذخیره اطلاعات از محیط پیرامون ما می‌باشد. حافظه و یادگیری، ما را قادر می‌سازد تا مهارت‌های تازه آموخته و رفتارهای تازه در خود ایجادکنیم. بدون یادگیری احتمالاً هیچ‌گونه حیات انسانی وجود نمی‌داشت ( مفاخری و معتمدی، ۱۳۹۰ ).

در دهه های اخیر نقش و اهمیت راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد خود تنظیمی فرایند پیچیده ای است که تغییراتی را در مهارت ها، خود نظم دهی، دانش راهبردی، توانایی ها و انگیزش یادگیرندگان ایجاد می کند (گراهام[۱] و هریس[۲]، ۲۰۰۵). بیش از دو دهه است که نقش الگوی خود تنظیمی به عنوان یک رویکرد آموزشی برای تحول راهبردهای تحصیلی و خود نظم دهی در بین دانش آموزان ثابت شده است (علی بخشی، آقا یوسفی، زارع، بهزادی پور، ۱۳۹۰).

خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط بندورا[۳] مطرح شد. زیمرمن (۱۹۸۶)، نیز به عنوان یکی از نظریه پردازان تئوری شناختی – اجتماعی، راهبردهای یادگیری خود تنظیمی را نوعی یادگیری تعریف کرده است که در آن دانش آموزان به جای آنکه برای کسب مهارت و دانش، بر معلمان و والدین یا دیگر عوامل اموزشی تکیه کنند، شخصاً کوشش های خود را شروع و هدایت می کنند (مفاخری و معتمدی،۱۳۹۰). به عبارت دیگر یادگیری خود تنظیمی به مشاركت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری، انگیزشی، شناختی و فراشناختی در فرایند یادگیری برای بیشتر كردن یادگیری اطلاق می شود (سبحانی نژاد و عابدی، ۱۳۸۵).

مفهوم یادگیری خود نظم یافته از نظریه اجتماعی – شناختی بندورا (۲۰۰۶)، نشئت گرفته است که در آن فرض می گردد بین فرایندهای شخصی، محیطی و رفتاری علیت متقابل برقرار است. میزان استفاده فراگیران از راهبردهای خود تنظیمی یادگیری نه تنها به دانش آنان درباره این راهبردها بستگی دارد، بلکه به فرایندهای تصمیم گیری فراشناختی و پیامدهای یادگیری در محیط آموزشی نیز مرتبط است. در مجموع، مفهوم یادگیری خود نظم یافته، به کاربرد خودتنظیمی در مسائل یادگیری، به ویژه آن گونه از یادگیری اطلاق می شود که در بافت کلاس و محیط آموزشی به وقوع می پیوندد ( سیف، ۱۳۹۰).


[۱]- Graham

[۲]- Harris

[۳]- Bandura

یادگیری خود تنظیمی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و …

یادگیری خود تنظیمی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی … از راهبردهای خود تنظیمی یادگیری نه تنها به دانش آنان درباره این راهبردها بستگی دارد، …
یادگیری خودتنظیمی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و …

یادگیری خودتنظیمی-مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی. مبانی نظری … ۲-۲-۴-ج- دیدگاههای پردازش اطلاعات درباره ی یادگیری خودتنظیم ۱۳. ۲-۲-۴-د- …
لینک مستقیم مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری …

جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی را مشاهده می نمایید. کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه …
پیشینه تحقیق یادگیری خود تنظیمی ، پیشرفت تحصیلی و فناوری …

۱-۳-۶- پرورش خود تنظیمی درمحیط یادگیری الکترونیکی ۱۹ … ۱-۴-۳- تاریخچه کاربرد تکنولوژی آموزشی در جهان ۲۹ … ۱-۴-۵- تحقیقات عکس العملهای شناختی در مواجهه با رسانه ها . … ۱-۴-۱۱- مبانی نظری علوم و فنون رایانه ۴۴ … دارد: پیشرفت تحصیلی عبارت است از موفقیت دانش آموزان در یک یا چند موضوع درسی(مثل: درک، فهم خواندن یا محاسبه …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی – file35

سلامی به سکوت تنهایی. دانش پژوه محترم برای دانلود فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری بر روی دکمه دریافت فایل کلیک نمایید.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی – file9

سلامی به سکوت تنهایی. دانش پژوه محترم برای دانلود فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری بر روی دکمه دریافت فایل کلیک نمایید.
مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) – cero.ir

مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) … (۲۰۰۵) در تحقیق بر روی دانشجویان با یک تاریخچه شکست، روابط بین … باورهای دانشجویان درباره میزان کنترل که بر فرایند و پیامد یادگیری خود دارند افزایش مییابد که …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی – پکیج …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی در ۵۷صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و …
پیشینه تحقیق و مبانی نظری راهبردهای یادگیری خود تنظیمی – پکیج …

پیشینه تحقیق,راهبردهای,مبانی نظری,یادگیری خود تنظیمی … ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA … میزان استفاده فراگیران از راهبردهای خود تنظیمی یادگیری نه تنها به دانش آنان درباره این راهبردها بستگی …
بایگانیهای مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی

دسته بندی : روانشناسی و علوم تربیتی. فرمت فایل : docx. حجم فایل : ۶۴ کیلو بایت. تعداد صفحات : ۲۲٫ مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی – مترجم مقاله

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی … راسته جوندگان ,دانلود تحقیق در مورد راسته جوندگان ,مقاله درباره راسته جوندگان ,موش شکلان,سنجاب, در دسته بندی …
Images for مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید. … خودکارآمدی به باورهای فرد در باره ی توانایی های خود برای یادگیری یا انجام … انسانها داراي نوعي نظام خود كنترلي و نيروي خود تنظيمي هستند و توسط آن نظام ، برافكار، احساسات و رفتار هاي خود كنترل دارند و …
مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی ۲ – فایلینا

کودک نخستين تجارب اجتماعي خود را در کانون خانواده کسب مي کند . … اساس نظری این موضوع دیدگاه جرج کلی ( ۱۹۰۲ ) است که بر اهمیت پذیرش اجتماعی یا تأئید اجتماعی … دیدگاههای نظری در مورد حمایت اجتماعی : در ارتباط با حمایت اجتماعی نظریات … نظریه پردازان یادگیری اجتماعی – شناختی به این عقیده رسیدند که بخش عمده تقویت در …
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی

۱۱ ا کتبر ۲۰۱۸ … آتش دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) در ۸۰ … مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع راهبردهای مقابله ای ( فصل دوم …
مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی (فصل دوم مقاله)

کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی,مبانی نظری و پیشینه با موضوع یادگیری خودتنظیمی,یادگیری خودتنظیمی. ر ۴۲ صفحه ورد  …
لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری …

این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (فصل ۲ پایان نامه) می باشد. کلمات کلیدی:مباني نظري و …
خرید: ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش راهبردهای یادگیری …

۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ … نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر نور در یادگیری … خرید اینترنتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی سلام ای وسیع … فایل تحقيق مقدمه اي بر Windows 2000 Serverاستفاده ازرابط ويندوز۲۰۰۰٫
نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر نور در یادگیری – arminfile

مشخصات فایل برابر عنوان آن در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی می باشد. کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع  …
خرید مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی|جِی

۷ دسامبر ۲۰۱۸ … محقق عزیز شما برای دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی به وبسایت فروشگاه ما مراجعه نموده اید؛ با کلیک بر …
خرید ارزان مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی

کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی,مبانی نظری و پیشینه با موضوع یادگیری خودتنظیمی,یادگیری خودتنظیمی. ر ۴۲ صفحه ورد  …
لینک مستقیم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری …

۱۸ نوامبر ۲۰۱۷ … ۲-۲-۴-ج- دیدگاههای پردازش اطلاعات درباره ی یادگیری خودتنظیم. جزء اصلی …. مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خود تنظیمی :: دهه …
دانلود کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (فصل ۲ …

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق شامل منابع داخلی و خارجی منبع نویسی استاندارد. بخشی از مبانی نظری: خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در …
دریافت فایل با موضوع مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری …

با عرض سلام فایل دانلودی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع یادگیری خودتنظیمی می باشد. کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع  …
خرید اینترنتی فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع …

پژوهش حاضر به منظور بررسي رابطه سبک هاي شناختي (واگرا، همگرا، جذب کننده و انطباق يابنده) با مولفه هاي يادگيري خود تنظيمي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره …
عنوان: بررسي رابطه سبک هاي شناختي با مولفه هاي يادگيري خود …

عملکرد تحصیلی تسلط و یادگیری فرد از مواد آموزشی ارایه شده در یک دوره تحصیلی خاص تعریف شده است. … دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری درباره عملکرد تحصیلی … درپژوهش خود باعنوان رابطه ویژگی های شخصیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان …



درباره نویسنده

doc.lono.ir 48455 نوشته در داک لونو دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *